BEHEMOTH / SATYRICON / ROTTING CHRIST @ PALLADIUM 23.04.2025
+4
Rīgā uzstāsies trīs pasaules metālmūzikas grandi – BEHEMOTH, SATYRICON un ROTTING CHRIST!
Rīgā, koncertzālē “Palladium”, 23. aprīlī “The Unholy Trinity Tour 2025” ietvaros uzstāsies trīs blekmetāla leģendas un vienas no šā brīža pieprasītākajām šī žanra grupām Eiropā un pasaulē – poļu “Behemoth”, grieķu “Rotting Christ” un norvēģu “Satyricon”.
Viena no skandalozākajām un iespaidīgākajām mūsdienu ekstrēmā metāla grupām “Behemoth” dibināta 1991. gadā Polijas pilsētā Gdaņskā. Kopumā tā izdevusi 12 studijas albumus, saņemot vairākas nominācijas un apbalvojumus, tostarp prestižā izdevuma “Metal Hammer” balvu (2014. gadā). Ar savu ekstremālo mūziku un dziesmās skartajām okultajām tēmām grupa sev piesaistījusi tūkstošiem fanu visā pasaulē, tiesa, jau no savas pastāvēšanas pirmsākumiem ar tās līderi Adam Darski priekšgalā pamanoties izraisīt arī virkni skandālu. 2019. gadā “Behemoth” jau uzstājās koncertzālē “Palladium”, ar savu pārdomāto priekšnesumu un aizraujošo šovu vēl vairāk kuplinot grupas pielūdzēju pulku Baltijas reģionā.
Leģendārie grieķu blekmetālisti “Rotting Christ” Latvijā koncertējuši jau septiņas reizes, turklāt viņu līderis Sakis Tolis bija viens no galvenajiem māksliniekiem festivālā “Zobens un Lemess ‘2023”. “Rotting Christ” dibināti 1987. gadā Atēnās, un savas ilgstošās karjeras laikā izdevuši 14 studijas albumus, turklāt pēdējais no tiem ar nosaukumu “Pro Xristou” nācis klajā salīdzinoši nesen - 2024. gada maija beigās. Grieķu mūziķi vienmēr ļoti atzinīgi izteikušies par Latvijas publiku, un, balstoties uz šīm pozitīvajām rekomendācijām, ar koncertiem pie mums pabijušas arī citas Grieķijas smagās mūzikas grupas.
Savukārt “Satyricon” uzskatāmi par vieniem no visā pasaulē izslavētā norvēģu blekmetāla aizsācējiem. Grupa izveidota 1991. gadā Oslo. Pie tās stūres joprojām ir vokālists, ģitārists, taustiņnieks un basists Satyr jeb Sigurd Wongraven, bet otrs “Satyricon” oficiālais dalībnieks ir bundzinieks Frost jeb Kjetil-Vidal Haraldstad (viņš grupā ir no 1993. gadā) - koncertos abiem papildu tiek pieaicināti arī citi mūziķi. Pēdējos pāris gadu desmitos “Satyricon” ir ne tikai stabilas dzimtās Norvēģijas un citu ziemeļvalstu albumu topa vērtības, bet guvuši atzinību arī Amerikas “rock & metal” topa ailēs. Latvijā “Satyricon” līdz šim nav koncertējuši, taču ar lieliem panākumiem uzstājušies festivālā “Devilstone” Lietuvā (2017. gadā).
ticketshop.lv/lv/events/6370...
Rīgā, koncertzālē “Palladium”, 23. aprīlī “The Unholy Trinity Tour 2025” ietvaros uzstāsies trīs blekmetāla leģendas un vienas no šā brīža pieprasītākajām šī žanra grupām Eiropā un pasaulē – poļu “Behemoth”, grieķu “Rotting Christ” un norvēģu “Satyricon”.
Viena no skandalozākajām un iespaidīgākajām mūsdienu ekstrēmā metāla grupām “Behemoth” dibināta 1991. gadā Polijas pilsētā Gdaņskā. Kopumā tā izdevusi 12 studijas albumus, saņemot vairākas nominācijas un apbalvojumus, tostarp prestižā izdevuma “Metal Hammer” balvu (2014. gadā). Ar savu ekstremālo mūziku un dziesmās skartajām okultajām tēmām grupa sev piesaistījusi tūkstošiem fanu visā pasaulē, tiesa, jau no savas pastāvēšanas pirmsākumiem ar tās līderi Adam Darski priekšgalā pamanoties izraisīt arī virkni skandālu. 2019. gadā “Behemoth” jau uzstājās koncertzālē “Palladium”, ar savu pārdomāto priekšnesumu un aizraujošo šovu vēl vairāk kuplinot grupas pielūdzēju pulku Baltijas reģionā.
Leģendārie grieķu blekmetālisti “Rotting Christ” Latvijā koncertējuši jau septiņas reizes, turklāt viņu līderis Sakis Tolis bija viens no galvenajiem māksliniekiem festivālā “Zobens un Lemess ‘2023”. “Rotting Christ” dibināti 1987. gadā Atēnās, un savas ilgstošās karjeras laikā izdevuši 14 studijas albumus, turklāt pēdējais no tiem ar nosaukumu “Pro Xristou” nācis klajā salīdzinoši nesen - 2024. gada maija beigās. Grieķu mūziķi vienmēr ļoti atzinīgi izteikušies par Latvijas publiku, un, balstoties uz šīm pozitīvajām rekomendācijām, ar koncertiem pie mums pabijušas arī citas Grieķijas smagās mūzikas grupas.
Savukārt “Satyricon” uzskatāmi par vieniem no visā pasaulē izslavētā norvēģu blekmetāla aizsācējiem. Grupa izveidota 1991. gadā Oslo. Pie tās stūres joprojām ir vokālists, ģitārists, taustiņnieks un basists Satyr jeb Sigurd Wongraven, bet otrs “Satyricon” oficiālais dalībnieks ir bundzinieks Frost jeb Kjetil-Vidal Haraldstad (viņš grupā ir no 1993. gadā) - koncertos abiem papildu tiek pieaicināti arī citi mūziķi. Pēdējos pāris gadu desmitos “Satyricon” ir ne tikai stabilas dzimtās Norvēģijas un citu ziemeļvalstu albumu topa vērtības, bet guvuši atzinību arī Amerikas “rock & metal” topa ailēs. Latvijā “Satyricon” līdz šim nav koncertējuši, taču ar lieliem panākumiem uzstājušies festivālā “Devilstone” Lietuvā (2017. gadā).
ticketshop.lv/lv/events/6370...
Komentāri sakārtoti pēc to ievadīšanas datuma
+3
Diez, relīzes autors palaidis garām, vai speciāli nepiemin, ka Satyricon ir arī Igaunijā uzstājušies, 2006. gada HRL? Nemaz nerunājot par to, ka Behemoth arī pirms 2019. gada vismaz 3 reizes Rīgā ir spēlējuši.
+6
2001. gads ... Vecrīga ... From the Pagan Vastlands ...
+1
Cik man zināms Behemoth šobrīd Latvijā ir bijuši četras reizes. Kabatā (2003), Salamandrā (2005) un Palladium (2019). Arī esot bijuši klubā Vecrīga kādā 2001. gadā. Tas pasākums ir pieminēts pāris reizes vecos forumos.
+7
es labāk gribu iet uz to konci 2001. gadā klubā Vecrīga. davai, noorganizējiet kāds to konci, lūdzu!
+4
Es biju uz to pašu pirmo konci 2001.gadā bet neatminu gan kur tas īsti notika,bija kaut kāda neierasta vieta,kurā pēc tam konči vairs netika rīkoti. Atpakaļ naktī mājup braucu ar leišu sabiedrisko autobusu un tavu brīnumu Behemoti arī brauca ar to...sanāca visiem paspiest rokas...parastie pasažieri bija šokā jo Nergals bija savos kaujas zābakos un pārējie ar tajos laikos neierastā apģērbā:D
+1
Pag, šie uz nākamo konci Lietuvā ar parasto sabiedrisko brauca?
+2
Reku review no 2003. /article/12-behemoth-review-by-intars un pāris bildes thumbnail izmēros:
/gallery/25/
/gallery/23/
/gallery/22/
/gallery/25/
/gallery/23/
/gallery/22/
+1
Un te savukārt diskusija un atsauksmes par 2005. @Salamandra /article/181-behemoth-salamandr%C4%81
un attēli:
/gallery/128/
/gallery/129/
un attēli:
/gallery/128/
/gallery/129/
+3
^^^ Jā,ar parasto sabiedrisko gan. Laikam vēl neskaitījās tik lieli stāri.
+1
Nu, tas skaidrs, ka lieli stāri neskaitījās, bet ar sabiedrisko instrumentus un tūres pekeles vadāt nav diez ko ērti. Varbūt busam kas gadījās.
+1
tak gan jau kādi vietējie kadri kosplēja šos DD
+3
Tas bija 2000šo sākums, ne visiem bija deguni griestos un tas bija vēl normāli, ceļot ar sabiedriskajiem.
Ja pareizi atceros, bija tāds Rīga-Viļņa buss, 00.30 vai 00.40, tāka tas ir oki, ka pēc konča šie uzreiz uz busu devās :)))
Ja pareizi atceros, bija tāds Rīga-Viļņa buss, 00.30 vai 00.40, tāka tas ir oki, ka pēc konča šie uzreiz uz busu devās :)))
+2
Vienīgais, kas no šīs nešķīsteņu trīsvienības saista , ir SATYRICON. Kā noprotu, tad Frank Bello no Anthrax viņiem pašlaik basu spēlē...
+3
Gan Satyricon, gan Behemoth noskatījos šogad BA, un abi bija vienas no labākajām bandām festā. Jāpiebilst, ka uz Behemoth gāju skepses pilns, ar domu tik uzmest aci un doties tālāk, jo stāru statuss komplektā ar pavājajiem 2 pēdējiem albumiem it kā neko labu nesolīja. Tomēr bija ļoti jaudīgi, paliku bez beigām.
+2
Jā, Behemoth iespēra Bruķikā
+2
ko nozīmē 'palikt bez beigām'? :O
+2
ups, bija domāts "līdz beigām" :D
+4
^^ nu filmu norāva...
+1
Neraža, bet atkal labi pasākumi pārklājas. 23.04 arī Oranssi Pazuzu izziņoti Laska bārā.
0
Palladiumā dzeramie bez izmaiņām:
€5@0.4L = izlejamais Heineken;
€6@0.5L = izlejamais Lielvārdes sidrs un Bauska / Madonas zilais pudelēs.
Džintoniks u.c. laikam €7.5
€5@0.4L = izlejamais Heineken;
€6@0.5L = izlejamais Lielvārdes sidrs un Bauska / Madonas zilais pudelēs.
Džintoniks u.c. laikam €7.5
0
^ viskijkola + rums ar kaut kādu ginger limonādi bija €17.50...
0
Nav slikti priekš 0.5 ruma
+2
Pirms Palladiumā piedāvāto pasākumu apmeklējuma vēlams iedzert kaut ko nedārgu, toties jaudīgu. Piemēram, ~ 2 bundžas "Perlenbacher Strong 7,9" alu + ~ 0,5L stiprināto augļu vīnu "Agdam" (19 - 21 grādi). Un visnotaļ var arī noderēt līdzpaņemtie smēķi. Piemēram, Marlboro Red u.tml.
+1
^nu tas noteikti, citādi lai paķertu bezfilmu no 0.4l Heinekeniem, var nākties uz to kādu sotaku iztērēt...
+2
Tak apvemsies pēc otrā jau
0
Nu, tas arī. Tad jau labāk Lācīti dzert.
+1
Interesanti, cik aizies uz Oranssi Pazuzu, kas precīzi tajā pašā laikā notiek :D
0
A jūs nevar sarunāt, ka visi uz viena steidža??
0
Jā, kaut kā neveicas ar tiem koncerta laikiem Oransssi Pazuzu. Iepriekšējais bija svētdienas vakarā, šis reizē ar stāriem... Tā jau labprāt aizietu, lai arī pēdejais albums īsti neparliecināja.
0
nu būs 5 cilvēki, i pofig
+1
^^Turklāt tas 2022.gada koncerts bija tālu no perfekta. Uz biļetēm (un afišā) bija rakstīts "+ support", bet nekādu iesildītāju nebija. Tiem, kuri ieradās plus mīnus laikā, bija ilgi diezgan ilgi jānīkst, līdz grupa sāka spēlēt. Skaņa bija apdullinoši skaļa, sagaidīju to vienu labo gabalu par tehnokrātiju un devos prom. Pēc šī koncerta nopirku ausu aizbāžņus.
-3
OK. "No support" laikam ir labāk, nekā skatīties Brektes ākstīšanos (izziņots šodien).
0
ome ir runājusi! tas gan, lai tas trakais ar saviem ķinķēziņiem nebāžas pie nopietniem vīriem! citādi kriminālprocesu jāuzsāk būs!
+3
Oranssi Pazuzu / Satyricon tēmai par godu nocitēšu pirmo 'rinkopu' no savas atsauksmes šeit par 2017. gada 'Devilstone festivālu':
ORANSSI PAZUZU norāva tā, ka bija pilnīga katarse un nekādus Solstafir pēc tam paklausīties vispār nebija iespējams, psihodēliskā blekmetāla un noiza kvintesence. Kosmisks haoss, kurā viss pārdomāts līdz pēdējam sīkumam. Tas ērģelnieks / sintezātorists / noizeris tik aktīvi močīja, ka aktīvāk vairs nevar. Vokālists / ģitārists man atgādināja sevi. Absolūts festivāla favorīts, ko tagad griežu pa apli. SATYRICON norāva līmenī, spēlējot diezgan randomu setlistu no savas plašās diskogrāfijas. Biju sevišķi priecīgs padziedāt līdzi "To the mountains". LIFT ME UP, CARRY ME, I NEED YOU NOW! :@ Teica, ka uz nākamo viņu koncertu mums būs jābrauc uz Krieviju. Bet Lietuvas mežos Satīram patika.
Tā kā - uz vienas skatuves viņi nebūtu pirmo reizi :)
ORANSSI PAZUZU norāva tā, ka bija pilnīga katarse un nekādus Solstafir pēc tam paklausīties vispār nebija iespējams, psihodēliskā blekmetāla un noiza kvintesence. Kosmisks haoss, kurā viss pārdomāts līdz pēdējam sīkumam. Tas ērģelnieks / sintezātorists / noizeris tik aktīvi močīja, ka aktīvāk vairs nevar. Vokālists / ģitārists man atgādināja sevi. Absolūts festivāla favorīts, ko tagad griežu pa apli. SATYRICON norāva līmenī, spēlējot diezgan randomu setlistu no savas plašās diskogrāfijas. Biju sevišķi priecīgs padziedāt līdzi "To the mountains". LIFT ME UP, CARRY ME, I NEED YOU NOW! :@ Teica, ka uz nākamo viņu koncertu mums būs jābrauc uz Krieviju. Bet Lietuvas mežos Satīram patika.
Tā kā - uz vienas skatuves viņi nebūtu pirmo reizi :)
0
Pie šādiem apstākļiem jautāju trūmetālistu padomu: uz kuru no abiem pasākumiem iet, ja redzēti nav ne Satirikons, ne Oranssi Pazuzu? Kuru izvēlēties? Biļete vēl nav iegādāta ne uz vienu.
+1
^Dilemma. Es uz Satyricon ietu tikai Frosta tehniku paskatīt,pati mūzika ir apnikusi un nodrāzta līdz beidzamajam. Drīzāk uz Pazuzu ietu.
+1
^^noteikti uz Oranssi Pazuzu (un es esmu Satyricon fans)
0
Bet vispār atceros, ka reiz, kad Fear Factory un Mastodon koncerti Rīgā taisījās pārklāties, orgi laikam tomēr sazvanījās un vienu no koncertiem izdevās pacelt dienu uz priekšu - nav jau īsti te tik daudz to metāla klausītāju, lai viņus vēl dalītu pa vecie labie / jaunie labie / ne pārāk jaunie labie grupām.
0
Ja nu kas, koncis ir izpārdots. Tā ka, ja nav biļetes uz šo, var iet uz Pazuzu.
+1
"Koncerta sākums plkst.19.20, ieeja no plkst.19.00" - viņi tiešām cer, ka 20 minūtēs visi izpārdota koncerta apmeklētāji tiks iekšā?
+1
Uz biļetes tak durvis 18:00, sākums 19:00. Ko, laiki pārcelti? Bet 20 minūtēs tak neieies.
+2
Koncs izpārdots - viss pārējais ir sekundārs :>
+1
Sveiki!
Esam saņēmuši informāciju, ka, tūres loģistikas problēmu dēļ, ir nepieciešams veikt izmaiņas koncerta norises laikā.
Durvis tiks atvērtas 19:00. Lai kopējā koncerta programma iekļautos paredzētajā laikā, koncerta sākums jau 19:20.
19:20-20:00 - Rotting Christ
20:20-21:20 - Satyricon
22:00-23:15 - Behemoth
Lūdzam pie ieejas jau iepriekš sagatavot biļetes un personīgās mantas pārbaudei, lai tas notiktu pēc iespējas ātrāk un neveidotos lieka kavēšanās.
Ticketshop komanda
Esam saņēmuši informāciju, ka, tūres loģistikas problēmu dēļ, ir nepieciešams veikt izmaiņas koncerta norises laikā.
Durvis tiks atvērtas 19:00. Lai kopējā koncerta programma iekļautos paredzētajā laikā, koncerta sākums jau 19:20.
19:20-20:00 - Rotting Christ
20:20-21:20 - Satyricon
22:00-23:15 - Behemoth
Lūdzam pie ieejas jau iepriekš sagatavot biļetes un personīgās mantas pārbaudei, lai tas notiktu pēc iespējas ātrāk un neveidotos lieka kavēšanās.
Ticketshop komanda
+5
Rotting Christ faniem tas ir pipec ku milzīgākais no uzmetieniem - tieši viņi var būt nedaudz nokavējušies, visvairāk pre-šmīgā, un viskoķetējošākie ar iekšā laidējiņām, bet pūlis te būs nikns, un vienā brīdī pēc izstāvētās rindas ārā jau iekštelpās būs dzirdams, ka, kamēr kungi vēl mēģina tikt uz garderobēm, zālē kaut kas jau sāk uz pilnu klapi rūkt un skanēt. Te nelīdzēs ne sarunas par to, vai pirmo reizi Rīgā redzēti 2022., 2012., 2002. vai 1992. gadā - pudeles šķīdīs, asinis līs, un rindu veidojošā masa samazināsies par vismaz trešdaļu, tikai lai fani pie sava kārotā Kristus Puvekļa (agrāk LV saukta arī par Rotējošo Krustu) tiktu!
+1
Grieķi un norvēģi iesilda poļus, kas 25 gadus atpakaļ savāca kādus 70 cilvēkus uz koncertu Rīgā :D
+1
^ nu jau gan, pareizāk būtu - Grieķi un norvēģi iesilda kaut kādus poļus, kas 33 gadus atpakaļ savāca kādus 4 cilvēkus uz koncertu Gdaņskā :D
0
Paldies par viedokļiem, kuru no abiem koncertiem apmeklēt! Jūs esat runājuši! Hau!
+4
Petroleju saelpojies laikam būšu ilgam laikam :D
+1
Es labāk MP klausos nesaregulētu skaņu un dzeru alu nekā stāvu ārā pie tā pallādiuma 40min rindā kamēr pa to laiku pirmā grupa jau nospēlējusi.
+3
Bijām ļoti laicīgi. Satikām sen neredzētus paziņas un pačilojām rindā, laiks pagāja ļoti ātri. Koncerts bija iespaidīgs no visām 3 grupām.
+6
RK gandrīz neredzēju, bet no tāluma likā kā RC vulgaris. Satyricon neklausos ikdienā, bet nu nozvetēja pamatīgi. Blakus viena sieviete pirmspensijas vecumā dziedāja līdz visus Satyricon gabalus (WTF?), pēc tam uzmācās čalis, kas gribēja apspriest Obituary diskogrāfiju, bet pēc tam pamanīju, ka viena beibe stūrī apakšveļā maina visu outfitu, lai izskatītos maksimāli begemotiski. Pēc brīža nesapratu vai sets notiek autoservisā, kur jaucas nesadegušas degvielas, izplūdes gāzu un sviedru smakas, bet bārmenis man atteicās izsniegt Heineken alu. Pilnai laimei pietrūka tikai pa skatuvi skraidoši Azazels un Elohims.
+1
No reportāžām no notikumu vietas ātri kļuva skaidrs, ka RC man nespīdēs redzēt, jo tauta jau 30min rindā pavada, tad nu paķēru vēl vienu alu Alus Muižā un biju 20.45, kad Satyricon jau spēlēja. Otrajā stāvā pat bija kur piesēst. Grupa īpašu interesi neizraisīja. Pie Begemotiem labu daļu noskatījos no augšējā balkona - uz beigām zālē nokāpu - vareni, ko citu lai saka
+6
Nebija jau galu galā tik traki ar to rindu, kā izskatījās. Sūdīgāk tiem, kas tajā stāvēja pa gāziena laiku, bet mēs rindas galā (Dzirnavu ielā pie Tet kantora) iestājāmies ap 19.10, kad lietus bija tikko beidzies, un 19.40 bijām iekšā; kad sāka virzīties, tad gāja raiti uz priekšu. Grūti arī rīkotājiem pārmest, ka bandas nespēj ierasties laicīgi. Dažiem gan rinda izrādījās pārāk nopietns pārbaudījums, un gaidīšanas laikā uzņemtās stiprumzāles rezultējās neielaišanā uz koncertu. Arī klasika :D
Tātad RC pa pusei redzēju kādus pēdējos 3-4 gabalus, tur viss čikiniekā, kā vienmēr.
Satyricon bija galvenais apmeklējuma mērķis, un vilties nelika. Prīmā skaņa, izpildījums, atdeve, viss visaugstākajā līmenī (nu labi, Repined Bastard Nation sākumu gan pamanījās nolažot :D). Piestāv viņiem tā tagadējā no-nonsense attieksme, un tie black'n'roll ēras gabali dzīvajā bliež uz urrā - pantārām ir pavisam cits treknums, nekā ierakstos, un rifi pietiekami minimālistiski, lai nesaplūstu skaņas sienā, toties liktu smadzeņpodam kratīties. Protams, neiztika arī bez Mother North, kam publons meldiju auroja līdzi kā Iron Maiden koncertos.
Behemoth sākumā vairāk izklausījās pēc ok muzikālā fona gaismas un pirotehnikas šovam, pēc tam jau iegrieza labāk, un kopumā arī bija baudāms. Smaķele gan balkonā tiešām bija jūtama, īpaši pēc brīžiem, kad tās flammes pazibināja tā cītīgāk. Vecie labie gabali vēl aizvien rullē, viss pēc The Satanist tapušais turpina garlaikot.
Tautas daudz, kā jau varēja noprast no izpārdotā statusa. Leišu bija krietns bars, igauņus arī manīju. Tiesa, klubs ar visiem balkoniem ir gana ietilpīgs, lai tāds publikas daudzums nebūtu baigi apgrūtinošs, arī pēc alus, adekvāti saplānojot, varēja tikt bez lielas gaidīšanas. (Domājams, pieļaujamo apmeklētāju skaitu vairāk ierobežo evakuācijas izeju skaits un caurlaidība, ne telpu platība.) Vienīgi pīpētava laikā starp Satyricon un Behemoth gan bija normāli pieslānīta pilna. Kas attiecas uz alus cenām - nekas īpašs: dzert pa 6 eur puslitru Bauskas Pallādiumā, Tērveti Depo, vai Pilsner Urquell iekš MP - nav būtiskas atšķirības. Ar štengrajiem gan laikam drusku sūdīgāk; baigi neiedziļinājos, bet džintoniks vulgaris bija pa 9 (un esot garšojis pēc atejas tīrāmā līdzekļa).
Tātad RC pa pusei redzēju kādus pēdējos 3-4 gabalus, tur viss čikiniekā, kā vienmēr.
Satyricon bija galvenais apmeklējuma mērķis, un vilties nelika. Prīmā skaņa, izpildījums, atdeve, viss visaugstākajā līmenī (nu labi, Repined Bastard Nation sākumu gan pamanījās nolažot :D). Piestāv viņiem tā tagadējā no-nonsense attieksme, un tie black'n'roll ēras gabali dzīvajā bliež uz urrā - pantārām ir pavisam cits treknums, nekā ierakstos, un rifi pietiekami minimālistiski, lai nesaplūstu skaņas sienā, toties liktu smadzeņpodam kratīties. Protams, neiztika arī bez Mother North, kam publons meldiju auroja līdzi kā Iron Maiden koncertos.
Behemoth sākumā vairāk izklausījās pēc ok muzikālā fona gaismas un pirotehnikas šovam, pēc tam jau iegrieza labāk, un kopumā arī bija baudāms. Smaķele gan balkonā tiešām bija jūtama, īpaši pēc brīžiem, kad tās flammes pazibināja tā cītīgāk. Vecie labie gabali vēl aizvien rullē, viss pēc The Satanist tapušais turpina garlaikot.
Tautas daudz, kā jau varēja noprast no izpārdotā statusa. Leišu bija krietns bars, igauņus arī manīju. Tiesa, klubs ar visiem balkoniem ir gana ietilpīgs, lai tāds publikas daudzums nebūtu baigi apgrūtinošs, arī pēc alus, adekvāti saplānojot, varēja tikt bez lielas gaidīšanas. (Domājams, pieļaujamo apmeklētāju skaitu vairāk ierobežo evakuācijas izeju skaits un caurlaidība, ne telpu platība.) Vienīgi pīpētava laikā starp Satyricon un Behemoth gan bija normāli pieslānīta pilna. Kas attiecas uz alus cenām - nekas īpašs: dzert pa 6 eur puslitru Bauskas Pallādiumā, Tērveti Depo, vai Pilsner Urquell iekš MP - nav būtiskas atšķirības. Ar štengrajiem gan laikam drusku sūdīgāk; baigi neiedziļinājos, bet džintoniks vulgaris bija pa 9 (un esot garšojis pēc atejas tīrāmā līdzekļa).
+7
Vakar ierodoties Laskā biju patīkami pārsteigts, ka Latvijā pietiek klausītāju šādai mūzikai pat tad, ja vienlaikus notiek divi žanriski puslīdz lidzīgi pasākumi. Klubs nebija piebāzts, bet visai pilns. Patiesībā biju tur pirmo reizi un palika visai labs iespaids. Izdzēru vienu lejamo Viedu Saulgriezi kas maksāja piečuku. Nekas netika spridzināts un dedzināts - kungi vienkārši spēlēja mūziku :)
Ņemot vērā viņu muzikālo materiālu, manuprāt skanēja ļoti labi. Ir arī jūtams, ka ansambļa sniegums kļuvis pārdomātāks un nesagatavotam klausītājam vieglāk uztverams, nekā pirms trim gadiem, kad redzēju šos Tallinā.
Ļoti laba pēcgarša
Ņemot vērā viņu muzikālo materiālu, manuprāt skanēja ļoti labi. Ir arī jūtams, ka ansambļa sniegums kļuvis pārdomātāks un nesagatavotam klausītājam vieglāk uztverams, nekā pirms trim gadiem, kad redzēju šos Tallinā.
Ļoti laba pēcgarša
+2
"Blakus viena sieviete pirmspensijas vecumā dziedāja līdz visus Satyricon gabalus (WTF?)"
Kāpēc WTF? Ja viņa ir grupas fane kopš 'Dark Medieval Times', kas iznāca 1994. gadā, un viņai tobrīd bija, pieņemsim, 28 gadi, tad tagad viņai ir apaļi 59 gadi un tevis minētais 'pirmspensijas vecuma' ir (gandrīz) klāt! Ja daudz dzerts un pīpots, tad varbūt uz sejas kāds gads ar plusā rādās.
"bārmenis man atteicās izsniegt Heineken alu."
Kāpēc? Kāds pamatojums? Jo alus, sajaucoties ar benzīnu, var kļūt dzīvībai bīstams?
Kāpēc WTF? Ja viņa ir grupas fane kopš 'Dark Medieval Times', kas iznāca 1994. gadā, un viņai tobrīd bija, pieņemsim, 28 gadi, tad tagad viņai ir apaļi 59 gadi un tevis minētais 'pirmspensijas vecuma' ir (gandrīz) klāt! Ja daudz dzerts un pīpots, tad varbūt uz sejas kāds gads ar plusā rādās.
"bārmenis man atteicās izsniegt Heineken alu."
Kāpēc? Kāds pamatojums? Jo alus, sajaucoties ar benzīnu, var kļūt dzīvībai bīstams?
+5
Tā kā šīs abas tēmas ir saplūdušas vienā (OP nebija savas tēmas? wtf!?), Laskā bija super! KMB nospēlēja labi - laba skaņa, labs noizs, tomēr saglabājot izteiktas kompozīcijas, Brekte arī labi ārdījās, viss ieskauts sarkanā. Oranssi Pazuzu dominēja zilie toņi, nospēlēja vienkārši brīnišķīgu un laba garuma setu. Viss skanēja super, Dārta Veidera balss tinās apkārt pa zāli, džeki bija ļoti aktīvi, publika arī pavilkās. Pa brīžam daudz manāmas krautroka ietekmes, brīžams kaut kas ļoti kosmisks un noizīgs, bet tad atkal aiziet psihodēlisks blekmetāls ar Dārta Veidera vai viņa distortētā mācekļa izpildītiem vokāliem. Somiskie teksti piešķir savu šarmu, attīstas viņu iecerētā science fiction atmosfēra. Pēc zāles pieprasījuma uzkāpa atpakaļ, nospēlēja laikam arī vienu no vecākiem gabaliem, kā arī ļoti garas, psihodēliskas improvizētās beigas. Vēlreiz jāuzteic kluba labā skaņa, kā arī lielisks darbs ar gaismām.
Laskā iepriekš biju bijis tikai bārā, kur biju uz DJ setu, un man tur bija paticis, bet koncertzālē nebiju bijis - tā ir ļoti laba šādiem 'vidēja lieluma' pasākumiem, nekas tur nesmird, laba temperatūra, utt. Prieks, ka klubs bija pilns, lai arī nekādās rindās vispār jāgaida nebija. Viens alus (visi veidi) maksā 5 eur, izskatās tā kā uz 0.5, bet patiesībā laikam ir modīgais 0.4, izdzēru divus Viedu Saulgriežus uz KMB, kā arī divas smagākas IPAS uz Oranssi Pazuzu, sākās uz K, nosaukumu aizmirsu - ar domu, ka rūgtais lēnāk dzersies, kā arī noslēgumā vietējo Tequila Sunrise (Čaika sunrise?) par laikam 8 eur. Vakaru noslēdzu Nurmē, kur dzēru Lemon Haze alu, kas ir diezgan štengrs un smaržo pēc gandžas.
Laskā iepriekš biju bijis tikai bārā, kur biju uz DJ setu, un man tur bija paticis, bet koncertzālē nebiju bijis - tā ir ļoti laba šādiem 'vidēja lieluma' pasākumiem, nekas tur nesmird, laba temperatūra, utt. Prieks, ka klubs bija pilns, lai arī nekādās rindās vispār jāgaida nebija. Viens alus (visi veidi) maksā 5 eur, izskatās tā kā uz 0.5, bet patiesībā laikam ir modīgais 0.4, izdzēru divus Viedu Saulgriežus uz KMB, kā arī divas smagākas IPAS uz Oranssi Pazuzu, sākās uz K, nosaukumu aizmirsu - ar domu, ka rūgtais lēnāk dzersies, kā arī noslēgumā vietējo Tequila Sunrise (Čaika sunrise?) par laikam 8 eur. Vakaru noslēdzu Nurmē, kur dzēru Lemon Haze alu, kas ir diezgan štengrs un smaržo pēc gandžas.
0
^^
Tiem, kuriem atgadās piedzīvot "žanra klasiku" (neielaišanu uz koncertu), ieejas biļete vēl paliek derīga?
Ja biļete lietojama, var mēģināt kādam notirgot, un tad jau var buhāt tālāk... Citā gadījumā - iepriekšpārdošanās iegādāta biļete var izrādīties pārāk riskanta "investīcija".
Tiem, kuriem atgadās piedzīvot "žanra klasiku" (neielaišanu uz koncertu), ieejas biļete vēl paliek derīga?
Ja biļete lietojama, var mēģināt kādam notirgot, un tad jau var buhāt tālāk... Citā gadījumā - iepriekšpārdošanās iegādāta biļete var izrādīties pārāk riskanta "investīcija".
+1
^ vismaz šajā gadījumā vajadzētu palikt derīgai, jo tehniskā apskate bija pirms biļešu pārbaudes. Ir gan būts pasākumos, kur ir otrādi.
0
^ "Dopinga kontrole" taču notiek tīri vizuāli... neba nu alkometrā pie ieejas jāpūš būs?!
Lai tur vai kā - tie laiki, kad ikviens, kurš "vēl nerāpo", varēja veiksmīgi tikt ielaists pasākumā, ir beigušies... Tomēr iespējams, ka brīvdabas pasākumos ar to iekšā tikšanu ir vienkāršāk.
Lai tur vai kā - tie laiki, kad ikviens, kurš "vēl nerāpo", varēja veiksmīgi tikt ielaists pasākumā, ir beigušies... Tomēr iespējams, ka brīvdabas pasākumos ar to iekšā tikšanu ir vienkāršāk.
+4
Jūsu viedokļi bija noteicošie, kas lika nosliekties par labu Oranssi Pazuzu, un pareizi vien bija. Viens no interesantākajiem koncertiem, kas dzirdēts.
Kad tiku līdz Vagonu ielas kvartālam, K+M+B bija apmēram pusē. Ne pirmā svaiguma noizs pa virsu citam noizam, kombinācijā ar frontmena ķēmošanos uz skatuves un Latvijas apstākļos neaktuāliem reliģiskās novirzes tekstiem mikrofonā nostiprināja pārliecību, ka tas Brekte tak ir vēl viens Konors Migla, tikai no mākslas pasaules. Tādus "avangardus" pirmoreiz skatīju pirms 15+ gadiem un tikai tāpēc, ka pirms tam regulāri nebiju vēl staigājis uz Šturmiem — tad varētu droši vien teikt, ka tāds avangards pirmoreiz skanējis Latvijā vēl vismaz pirms 15 gadiem. Kolektīvā pavisam trīs kvadroberi, no kuriem tikai Brekte stāvēja uz skatuves, abiem padotajiem bija jāmanipulē savi vadu jūkļi, stāvot pie galdiņiem zālē. No pozitīvā var piebilst, ka bija labs apskaņojums, pie kam nebija sakruķīts pārmēru skaļi. Tā vajadzētu biežāk, tik bez atšālējuša noiza ar provinciālu vizuālo kopiju no Merilina Mensona deviņdesmito gadu skatuves atribūtikas.
Oranssi Pazuzu nebiju klausījies nemaz, tikai 1 albumu ātram ieskatam, un gāju ar domu — būs iespēja notestēt, vai tiešām tik labs, kā te izsakās tie, kas dzirdējuši. Jāsaka, bija vēl labāks! Viens no labākajiem pārsteigumiem apmeklēto koncertu vidū. Tāda ideju svaiguma sajūta līdzīgi kā toreiz, kad pirmo reizi izdzirdēju Blut aus Nord albumu "The Work Which Transforms God" (ar piebildi, ka tas toreiz bija ieraksts, jo tas projekts dzīvajā nespēlē). Kamēr skanēja Oranssi Pazuzu, negāju uz bāru pēc alus, jo negribēju palaist garām nevienu minūti. Brīžiem izklausījās pēc Gnaw Their Tongues hibrīda ar The Prodigy, citubrīd pēc Nine Inch Nails kombinācijas ar Silencer, un pa vidu vēl viss iespējamais.
Atšķirībā no citiem eksperimentatoriem, te izskatās, ka grupā nav viens māstermainds, bet izdomas bagāti ir visi dalībnieki. Viņi arī daudzviet sirsnīgi ārdījās uz skatuves, būdami pa īstam aizrāvušies (un nevis, piemēram, statiski atspēlēja, lai aukstiem skatieniem mērītu plebejus publikā, kā tas pāris reizes redzēts Skaņu Mežā). Lieliska atmosfēra gan muzikālā materiāla, gan gaisotnes ziņā. Turklāt šeit arī skaļums bija normāls, visu varēja saprast un baudīt, tikai "encore" beigās skaļums tika pagriezts augstāk uz pašu noizaināko finiša saspēli. Beigu gabala iesākums izklausījās pēc mīlasstāsta, kurā milzīga burka ar steroīdiem veic dzimumaktu ar QOTSA dziesmu katalogu. Pat nepamanīju, ka koncerts tuvojas galam — varēja būt, ka jau gandrīz pusotra stunda pagājusi, bet pēc sajūtām tikai kādas padsmit minūtes… Vispār neiešāvās prātā telefonu izņemt un ko nobildēt — bija jāklausās!
Tajā Vagonu halles daļā, kas saucas Laska, biju pirmoreiz: bāra zāle atsevišķi (dzērienu izvēle apmēram tā kā MP — daži mīzali, daži tradicionālie normālie, kāda IPA un kāds bālais, plus plaukts ar stiprajiem), savukārt koncertzāle izmērā varbūt tā kā 2/3 no MP platības, taču telpa kvadrātaināka un tāpēc, iespējams, vieglāk apskaņojama. Visa šī platība bija pilna ar tautu, taču ne pārbāzta (varēja normāli pastaigāt un pamainīt pozīciju), par spīti norisei paralēli tā vakara lielkoncertam.
Kad tiku līdz Vagonu ielas kvartālam, K+M+B bija apmēram pusē. Ne pirmā svaiguma noizs pa virsu citam noizam, kombinācijā ar frontmena ķēmošanos uz skatuves un Latvijas apstākļos neaktuāliem reliģiskās novirzes tekstiem mikrofonā nostiprināja pārliecību, ka tas Brekte tak ir vēl viens Konors Migla, tikai no mākslas pasaules. Tādus "avangardus" pirmoreiz skatīju pirms 15+ gadiem un tikai tāpēc, ka pirms tam regulāri nebiju vēl staigājis uz Šturmiem — tad varētu droši vien teikt, ka tāds avangards pirmoreiz skanējis Latvijā vēl vismaz pirms 15 gadiem. Kolektīvā pavisam trīs kvadroberi, no kuriem tikai Brekte stāvēja uz skatuves, abiem padotajiem bija jāmanipulē savi vadu jūkļi, stāvot pie galdiņiem zālē. No pozitīvā var piebilst, ka bija labs apskaņojums, pie kam nebija sakruķīts pārmēru skaļi. Tā vajadzētu biežāk, tik bez atšālējuša noiza ar provinciālu vizuālo kopiju no Merilina Mensona deviņdesmito gadu skatuves atribūtikas.
Oranssi Pazuzu nebiju klausījies nemaz, tikai 1 albumu ātram ieskatam, un gāju ar domu — būs iespēja notestēt, vai tiešām tik labs, kā te izsakās tie, kas dzirdējuši. Jāsaka, bija vēl labāks! Viens no labākajiem pārsteigumiem apmeklēto koncertu vidū. Tāda ideju svaiguma sajūta līdzīgi kā toreiz, kad pirmo reizi izdzirdēju Blut aus Nord albumu "The Work Which Transforms God" (ar piebildi, ka tas toreiz bija ieraksts, jo tas projekts dzīvajā nespēlē). Kamēr skanēja Oranssi Pazuzu, negāju uz bāru pēc alus, jo negribēju palaist garām nevienu minūti. Brīžiem izklausījās pēc Gnaw Their Tongues hibrīda ar The Prodigy, citubrīd pēc Nine Inch Nails kombinācijas ar Silencer, un pa vidu vēl viss iespējamais.
Atšķirībā no citiem eksperimentatoriem, te izskatās, ka grupā nav viens māstermainds, bet izdomas bagāti ir visi dalībnieki. Viņi arī daudzviet sirsnīgi ārdījās uz skatuves, būdami pa īstam aizrāvušies (un nevis, piemēram, statiski atspēlēja, lai aukstiem skatieniem mērītu plebejus publikā, kā tas pāris reizes redzēts Skaņu Mežā). Lieliska atmosfēra gan muzikālā materiāla, gan gaisotnes ziņā. Turklāt šeit arī skaļums bija normāls, visu varēja saprast un baudīt, tikai "encore" beigās skaļums tika pagriezts augstāk uz pašu noizaināko finiša saspēli. Beigu gabala iesākums izklausījās pēc mīlasstāsta, kurā milzīga burka ar steroīdiem veic dzimumaktu ar QOTSA dziesmu katalogu. Pat nepamanīju, ka koncerts tuvojas galam — varēja būt, ka jau gandrīz pusotra stunda pagājusi, bet pēc sajūtām tikai kādas padsmit minūtes… Vispār neiešāvās prātā telefonu izņemt un ko nobildēt — bija jāklausās!
Tajā Vagonu halles daļā, kas saucas Laska, biju pirmoreiz: bāra zāle atsevišķi (dzērienu izvēle apmēram tā kā MP — daži mīzali, daži tradicionālie normālie, kāda IPA un kāds bālais, plus plaukts ar stiprajiem), savukārt koncertzāle izmērā varbūt tā kā 2/3 no MP platības, taču telpa kvadrātaināka un tāpēc, iespējams, vieglāk apskaņojama. Visa šī platība bija pilna ar tautu, taču ne pārbāzta (varēja normāli pastaigāt un pamainīt pozīciju), par spīti norisei paralēli tā vakara lielkoncertam.
+3
bija sajūta, kā vecajos laikos, kad rinda uz klubu sākas kautkur uz ielas, sen neredzēta aina :D Visādi citādi jaudīgs koncerts, kur , principā, katra banda pa savam hedlaineri. Bet nu, protams, Begemoti šaij ziņā visvāirāk ir `raskruķīti`, bet nu arī nav nepelnīti. Satīriķi iepriekš redzēti/dzirdēti tīri garām ejot kautkur BA festā. Beidzot takš dzirdēju klātienē galveno Satīriķu dziesmu, himna, ko lai saka.
p.s. biju ar auto, tāka kost nebija plānots, bet kautkā 4 ali tomēr pamanījos izsūkt, paļaudamies uz savu alkometru. Pārliecinoši rādīja >0.5 promilēm, nācās paklaiņot ar ūdens pudeli pa naksnīgo Rīgu, līdz nokrita zem, tad jau braucu. Turpmāk zinās, ka griesti ir 3 ali, ne piles vairāk, ja grib iekļauties pieļaujamjās promilēs un nečakarēties. Un ta, vēl starpā vismaz 2 h līdz sēsties pie stūres.
p.s. biju ar auto, tāka kost nebija plānots, bet kautkā 4 ali tomēr pamanījos izsūkt, paļaudamies uz savu alkometru. Pārliecinoši rādīja >0.5 promilēm, nācās paklaiņot ar ūdens pudeli pa naksnīgo Rīgu, līdz nokrita zem, tad jau braucu. Turpmāk zinās, ka griesti ir 3 ali, ne piles vairāk, ja grib iekļauties pieļaujamjās promilēs un nečakarēties. Un ta, vēl starpā vismaz 2 h līdz sēsties pie stūres.
0
^ ja paredzēts stūrēt, tad vairāk kā vienu alu neriskēju. It kā apzinos, ka nesteidzīgā tempā arī 2 vajadzētu būt pieļaujamās robežās, bet nav vērts riskēt. Pie tam, tīri kāruma tiesai pietiek ar 1, bet ja iemetas āķis lūpā, 2 vai 3 jau nekāds glābiņš tāpat nebūs.
+3
^^^nu labi, par Oranssi Pazuzu es tev piekrītu, turklāt vairāki salīdzinājumi tev labi sanākuši, par ko nebiju pat aizdomājies, GTT + Prodigy = cool, koncis arī labi aprakstīts. tā kā tur nav daudz ko komentēt. bet aprakstā par KMB - nu tur ir tāāādas auzas, ka nevaru neatbildēt:
1) Brekti, LMA glezniecības katedras vadītāju, asociēto profesoru, atzītu un populāru mākslinieku, pret kuru vēršas tikai naciķu apvienības dalbajobi, tu salīdzini ar metāla scēnas šizofrēniķi Konoru Miglu - sabiedrībā vispār nezināmu cilvēku, kas nodarbojas ar nezinu ko un par ko ierēc metālisti? Ahujeļi pavisam? :D
2) "Tādus "avangardus" pirmoreiz skatīju pirms 15+ gadiem" Šito esmu no tevis šeit lasījis jau vairākkārt, atmiņā iespiedies arī diezgan copy paste teksts pie elssas albuma. Viss atgriežas pie viena - tas, ka tev kaut kas nepatīk, nenozīmē, ka to nevar spēlēt. Arī OP muzonam varētu atrast kaut ko līdzīgu pirms tiem 15 gadiem, kas laikam bija tavs aktīvākais periods. Tu kārtējo reizi pats izdomā, ka kaut kas ir kategorizējams kā 'avangards' (kaut gan grupa pati par sevi tā nekad nav teikusi), un tad pats sev to noliedz, sakot, ka 'šādi avangardi tak bija jau pirms 15 gadiem'. Chillax, tas ir dark ambient / noise projekts, tas nekad nebija 'avangards' in da first place.
3) "Abiem padotajiem bija jāmanipulē savi vadu jūkļi" Tie ir nevis padotie, bet gan mūzikas autori un izpildītāji Modris Svilāns un Marcix Butlers, Brekte nodrošina performanci un papildus instrumentus / tekstus.
4) Nez kādi būtu Latvijā aktuāli reliģiskās novirzes teksti, vai vispār Latvijā aktuāli teksti? Kaut kas par vēja ģeneratoriem? OP tev patika, ja? Viņiem teksti bija pietiekami aktuāli, ja? Nu, es ceru.
1) Brekti, LMA glezniecības katedras vadītāju, asociēto profesoru, atzītu un populāru mākslinieku, pret kuru vēršas tikai naciķu apvienības dalbajobi, tu salīdzini ar metāla scēnas šizofrēniķi Konoru Miglu - sabiedrībā vispār nezināmu cilvēku, kas nodarbojas ar nezinu ko un par ko ierēc metālisti? Ahujeļi pavisam? :D
2) "Tādus "avangardus" pirmoreiz skatīju pirms 15+ gadiem" Šito esmu no tevis šeit lasījis jau vairākkārt, atmiņā iespiedies arī diezgan copy paste teksts pie elssas albuma. Viss atgriežas pie viena - tas, ka tev kaut kas nepatīk, nenozīmē, ka to nevar spēlēt. Arī OP muzonam varētu atrast kaut ko līdzīgu pirms tiem 15 gadiem, kas laikam bija tavs aktīvākais periods. Tu kārtējo reizi pats izdomā, ka kaut kas ir kategorizējams kā 'avangards' (kaut gan grupa pati par sevi tā nekad nav teikusi), un tad pats sev to noliedz, sakot, ka 'šādi avangardi tak bija jau pirms 15 gadiem'. Chillax, tas ir dark ambient / noise projekts, tas nekad nebija 'avangards' in da first place.
3) "Abiem padotajiem bija jāmanipulē savi vadu jūkļi" Tie ir nevis padotie, bet gan mūzikas autori un izpildītāji Modris Svilāns un Marcix Butlers, Brekte nodrošina performanci un papildus instrumentus / tekstus.
4) Nez kādi būtu Latvijā aktuāli reliģiskās novirzes teksti, vai vispār Latvijā aktuāli teksti? Kaut kas par vēja ģeneratoriem? OP tev patika, ja? Viņiem teksti bija pietiekami aktuāli, ja? Nu, es ceru.
+2
Starp citu, neesmu nekāds giga KMB fans, man vienkārši, kā teiktu Kivičs, ir low bullshit tolerance.
0
^^ jā, pilnīgi piekrītu, mans ieskats jau nav jāņem par pilnu, pie kam avangarda mūzikas kontekstā mans rakstītais jau nav jāņem par pilnu — pamatā centos apstāstīt ar šādiem tādiem salīdzinājumiem, ko pasākumā izdevās redzēt, lai citiem nākamreiz radītu interesi noskatīt Pazuzu, jo pats šoreiz gāju dēļ jūsu rekomendācijām un tagad varu OP ieteicējiem tagad tikai pievienoties!
Pievienot komentāru
Komentārus rakstīt var tikai reģistrēti lietotāji tapēc ielogojies vai
reģistrējies!