Sametis diskutē: Bandas bez vadiem
-7
Tad pēkšņi – nākamajā naktī pēc FRAILTY 2012. gada albuma prezentācijas, kas pašaurā lokā risinājās vēl 25. februārī – šo rindu autors izdomāja. A kā tad šai komandai būtu ar stāvokli, kad "Melpomene" diskā esošā mūzika būtu jāatskaņo bez-elektrības. Konkrētajā reizē tas nenotika, lai gan nav šaubu- ja veči būtu paķēruši pāris koka ģitāras, tad viss arīdzan būtu noticies.
Daudz daudz agrāk- kad šo rindu autoram 1990. gadā Salaspils kultūras namā nācās rīkot otro gadskārtējo mūzikas festivālu – jaunajām grupām "Durvis'90", tad vienā no trim koncerta dienām bija situācija... kad daļā Salaspīlī kāda suņa pēc "nobira" elektrība. Nu tā, uz vienu pusstundiņu. Konkrētā brīdī uz skatuves bija kāda mūzikas vienība – kuras nosaukumu neatceros, bet tās taustiņinstrumentālists neapjuka. Un piesēdās pie koka klavierēm, norullēja spontānas improvizācijas. Līdz ar to nopelnot organizatoru specbalvu...
Tamdēļ – manas šāsdienas pārdomas: kas paliek pāri no tās vai citas mūzikas komandas, ja tai "atņem" elektrību. Vai savādāk noformulējot – ir mums no elektrības neatkarīgas mūzikas grupas? Treškārt, un vēl precīzāk noformulējot: pavisam profesionālas mūzikas vienības/ mākslinieki.
Mūziķiem ir reizēm jāpadamā, kas tad notiek brīžos – kad nu pastiprinātājiem un elektroģitārām domātā strāva nu nekādīga nav pieejama? Visai nereta situācija. Lauku festivālā vētra nogāž ne tikai skatuvi, bet pārrauj arī attiecīgos "spēka" vadus. Kāds ambciozs organizātors reizēm izrubī sadales dēli. Kaut kādi vietējie drošinātāji izsvilst. "Melnajā Piektdienā" kaut kas arīdzan izrubījas un aiziet ciet, līdzīga- kā pa reizei citviet Rīgas+ Ārrīgas klubos.
Tai reizē, kad ... kad notiek kāds ar elektrību saistīts konfūzs, tad 4/5 gadījumos redzam tādu neveiklu situāciju. Komanda dažas sekundes patirina tās elektriskās "pagales", bet tad notiek pašatklāsme – skaņa tad ārā nekāda nenāk. Un vēl pirms dažām sekundēm tik uzprišinātais "frontmens" (t.i. līdervokālists- kurš tradicionāli arīdzan piesaka skaņdarbus – un ir publikas kačinātājs), sašļūk vietējā apjukumā. Skaņa no podestiem nav, bet publika rēc aizvien pieauhošajā skaņā jau pret skatuvi. Uz podesta iestājas kāda neveikla un improvizējoša darbība. Visbiežāk atskan sauciens "mums nav elektrības" (pīkstulīgā balstiņā, lai gan pirms mirkļa tā pati rīkle rēca kā vārti). Tad uz skatuves uzskrien tehniķa otrais piepalīgs un sāk raustīt tur visādus vadus, kloķus. Līdz tā vaina atrasta, ne uz reizi. Jo pat visai aptēstam elektriķim reizēm nav viegli starp 50 vadiem un 150 kontaktiem atrast to vainīgo. Tā vai citādi, neveikls klusums – kura laikā publika pēc 3 minūšu veltīgas izrēkšanās dodas pēc aliņiem, t.i. prom no skatuves.
Tikai pēc brīža – kad visi piesēdušies pie attāliem bāriem un jau savas p"kaļas nogruntējuši sarunām, tad absolūtā "nevietā" no jauna ieskanas elektriska mūzika. Atkal piespiedu kārtā jāceļas un jāskrien tie 20 (30/50/100/140/300) metri atpakaļ pie scēnas. Viss tā neorganizēti un neveselīgi improvizējoši. Atstādami pēc-atmiņās "nu tie tur tādi neaptēsti lohi, pat kārtīgu muzonu ārā nevar dabūt".
Taču kādi citi – arī padomājuši par mūziku šādiem ārkārtas strāvas norāvumiem. Ja jau reiz kādu brīdi elektroni neceļo pa vadiem, tad sasmaidās savā starpā. Ātri saorganizējas uz koka ģitārām, un nospēlē kādu improvizējošu duetu, bet bundzinieks paņem savlaicīgi sagatavoču čemodānu un turpat ar bungu nūjām piebalso. Koncis netiek norauts, un sanāk pat kāds "defekta-efekts". Un skatītājiem melnās (vai kādas citas krāsas) vestēs, ejot uz mājām – ir pavisam citas atmiņas "nu šie man iespārdīja".
Jautājums – tad kuri mūziķi ir tie progesionālākie? Tie, kuri zēvelē "zem" stāvas, vai arī tie- kuri ir spējīgi būt neatkarīgi no vadiem? Tā sacīt...
Daudz daudz agrāk- kad šo rindu autoram 1990. gadā Salaspils kultūras namā nācās rīkot otro gadskārtējo mūzikas festivālu – jaunajām grupām "Durvis'90", tad vienā no trim koncerta dienām bija situācija... kad daļā Salaspīlī kāda suņa pēc "nobira" elektrība. Nu tā, uz vienu pusstundiņu. Konkrētā brīdī uz skatuves bija kāda mūzikas vienība – kuras nosaukumu neatceros, bet tās taustiņinstrumentālists neapjuka. Un piesēdās pie koka klavierēm, norullēja spontānas improvizācijas. Līdz ar to nopelnot organizatoru specbalvu...
Tamdēļ – manas šāsdienas pārdomas: kas paliek pāri no tās vai citas mūzikas komandas, ja tai "atņem" elektrību. Vai savādāk noformulējot – ir mums no elektrības neatkarīgas mūzikas grupas? Treškārt, un vēl precīzāk noformulējot: pavisam profesionālas mūzikas vienības/ mākslinieki.
Mūziķiem ir reizēm jāpadamā, kas tad notiek brīžos – kad nu pastiprinātājiem un elektroģitārām domātā strāva nu nekādīga nav pieejama? Visai nereta situācija. Lauku festivālā vētra nogāž ne tikai skatuvi, bet pārrauj arī attiecīgos "spēka" vadus. Kāds ambciozs organizātors reizēm izrubī sadales dēli. Kaut kādi vietējie drošinātāji izsvilst. "Melnajā Piektdienā" kaut kas arīdzan izrubījas un aiziet ciet, līdzīga- kā pa reizei citviet Rīgas+ Ārrīgas klubos.
Tai reizē, kad ... kad notiek kāds ar elektrību saistīts konfūzs, tad 4/5 gadījumos redzam tādu neveiklu situāciju. Komanda dažas sekundes patirina tās elektriskās "pagales", bet tad notiek pašatklāsme – skaņa tad ārā nekāda nenāk. Un vēl pirms dažām sekundēm tik uzprišinātais "frontmens" (t.i. līdervokālists- kurš tradicionāli arīdzan piesaka skaņdarbus – un ir publikas kačinātājs), sašļūk vietējā apjukumā. Skaņa no podestiem nav, bet publika rēc aizvien pieauhošajā skaņā jau pret skatuvi. Uz podesta iestājas kāda neveikla un improvizējoša darbība. Visbiežāk atskan sauciens "mums nav elektrības" (pīkstulīgā balstiņā, lai gan pirms mirkļa tā pati rīkle rēca kā vārti). Tad uz skatuves uzskrien tehniķa otrais piepalīgs un sāk raustīt tur visādus vadus, kloķus. Līdz tā vaina atrasta, ne uz reizi. Jo pat visai aptēstam elektriķim reizēm nav viegli starp 50 vadiem un 150 kontaktiem atrast to vainīgo. Tā vai citādi, neveikls klusums – kura laikā publika pēc 3 minūšu veltīgas izrēkšanās dodas pēc aliņiem, t.i. prom no skatuves.
Tikai pēc brīža – kad visi piesēdušies pie attāliem bāriem un jau savas p"kaļas nogruntējuši sarunām, tad absolūtā "nevietā" no jauna ieskanas elektriska mūzika. Atkal piespiedu kārtā jāceļas un jāskrien tie 20 (30/50/100/140/300) metri atpakaļ pie scēnas. Viss tā neorganizēti un neveselīgi improvizējoši. Atstādami pēc-atmiņās "nu tie tur tādi neaptēsti lohi, pat kārtīgu muzonu ārā nevar dabūt".
Taču kādi citi – arī padomājuši par mūziku šādiem ārkārtas strāvas norāvumiem. Ja jau reiz kādu brīdi elektroni neceļo pa vadiem, tad sasmaidās savā starpā. Ātri saorganizējas uz koka ģitārām, un nospēlē kādu improvizējošu duetu, bet bundzinieks paņem savlaicīgi sagatavoču čemodānu un turpat ar bungu nūjām piebalso. Koncis netiek norauts, un sanāk pat kāds "defekta-efekts". Un skatītājiem melnās (vai kādas citas krāsas) vestēs, ejot uz mājām – ir pavisam citas atmiņas "nu šie man iespārdīja".
Jautājums – tad kuri mūziķi ir tie progesionālākie? Tie, kuri zēvelē "zem" stāvas, vai arī tie- kuri ir spējīgi būt neatkarīgi no vadiem? Tā sacīt...
Komentāri sakārtoti pēc to ievadīšanas datuma
+7
Jautājums ir nevietā. Grupām būtu speciāli jāvazā līdzi akustiskās ģitāras gadījumam, ja notrūkst elektrība? Un, diespas, ja grupā vēl ir arī taustiņi - tad klavieres jāvadā līdzi?
Metāls tāpēc ir metāls, ka zem strāvas. Daudz ko no tā var gana veiksmīgi adaptēt akustiskā versijā, bet daudz ko vienkārši nevar, jo bez tā fūža tas vienkārši neskan. Rūklis pa virsu akustenei ar diez kā neizklausās. Ja nu avārijas gadījumā ir pa rokai kādi akustiskie štrumi, un var fiksi pielāgoties situācijai, tas protams, ir tikai slavējami, bet nevajadzētu to pieņemt par kādu objektīvu kvalitātes rādītāju un gaidīt no visiem.
Metāls tāpēc ir metāls, ka zem strāvas. Daudz ko no tā var gana veiksmīgi adaptēt akustiskā versijā, bet daudz ko vienkārši nevar, jo bez tā fūža tas vienkārši neskan. Rūklis pa virsu akustenei ar diez kā neizklausās. Ja nu avārijas gadījumā ir pa rokai kādi akustiskie štrumi, un var fiksi pielāgoties situācijai, tas protams, ir tikai slavējami, bet nevajadzētu to pieņemt par kādu objektīvu kvalitātes rādītāju un gaidīt no visiem.
+11
Ja festā vai koncī nobrūk štrams -značit kādam vajag bietē, nevis grupai akucenes līdzi jāstaipa...
+1
:/
+5
Haha, vēl 2 naktis atpakaļ es demonstrēju Estragonam un Sacramental purniem, kā Dark Domination gabali izklausās akustiskajā versijā :D Esmu viņus spēlējis Latvijas Radio 1 tiešajā ēterā un vēl šur tur — šādos tādos kultūras pasākumos. Tā kā, ja striķi (vai kabeļi) trūkst, tad rezerves varianti ir.
Sasmējos par «elektrisko» un «koka ģitāru» pretnostatījumu: it kā elektriskās patiesībā arī nebūtu taisītas no koka :))))
Sasmējos par «elektrisko» un «koka ģitāru» pretnostatījumu: it kā elektriskās patiesībā arī nebūtu taisītas no koka :))))
+1
Ja lauka festā vējelis nopūš skatuvi, aizdzen jūriņā elektriķi un skaņotāju, tad tas ir force majore. Ja jau zāģeriem jāstaipa līdzi akustiskās šādiem gadījumiem, tad jau lidmašīnā tik ar izpletni mugursomā var kāpt...
Ja organizators vai kāds cits iereibis personāžs nošķiļ uguni, tad, kā jau Skujruncis minēja, kādam vajag pielabot sejas ģeometriju.
Rezumē - ja kaut kādu apstākļu dēļ skatuve tomēr notumst un noklust, tad a) grupa improvizē un makgaivero (kā Skaji toreiz, šķiet, Holandē - nospēlēja folk instrumentu minikonci) b) pasākums tiek pārtrauks un skatītājiem jāsaprot, ka, līdz ko ķibele tiks novērsta, viss turpināsies. Nevis jābļauj "igrai, kurwa!"
Ja organizators vai kāds cits iereibis personāžs nošķiļ uguni, tad, kā jau Skujruncis minēja, kādam vajag pielabot sejas ģeometriju.
Rezumē - ja kaut kādu apstākļu dēļ skatuve tomēr notumst un noklust, tad a) grupa improvizē un makgaivero (kā Skaji toreiz, šķiet, Holandē - nospēlēja folk instrumentu minikonci) b) pasākums tiek pārtrauks un skatītājiem jāsaprot, ka, līdz ko ķibele tiks novērsta, viss turpināsies. Nevis jābļauj "igrai, kurwa!"
+2
Jautājums – tad kuri mūziķi ir tie progesionālākie? Tie, kuri zēvelē "zem" stāvas, vai arī tie- kuri ir spējīgi būt neatkarīgi no vadiem? Tā sacīt...
^
Samešprāt katrai grupai ir jāgatavo sava akustiskā programma avārijas situācijām?
^
Samešprāt katrai grupai ir jāgatavo sava akustiskā programma avārijas situācijām?
0
^ Vai arī kā Van Canto - močī tik ar balsīm (+ bungas)! :)
+3
Der atcerēties, ka arī nosacīti akustiskās grupas savas pagales un balsis laiž caur paskaļinātājiem :)
Runājot par festiem, nez, kā tādā neliela izmēra festiņā ar 500-1000 publiku pēdējās rindās skanētu akustiskais priekšnesums? Skanētu tā, ka neskanētu vispār.
Runājot par festiem, nez, kā tādā neliela izmēra festiņā ar 500-1000 publiku pēdējās rindās skanētu akustiskais priekšnesums? Skanētu tā, ka neskanētu vispār.
+1
daudz aktuālāka ir prasme godam iziet no situācijas, kad soloģitārai stīga noplīst vai miķis noliek karoti
+9
"bet bundzinieks paņem savlaicīgi sagatavotu čemodānu un turpat ar bungu nūjām piebalso"
zinot kādus čemodānus un somas nēsā bundzinieku, par ierosinājumu sagatavot vēl vienu čemodānu neparedzētiem gadījumiem vien var arī pa zobiem dabūt.
zinot kādus čemodānus un somas nēsā bundzinieku, par ierosinājumu sagatavot vēl vienu čemodānu neparedzētiem gadījumiem vien var arī pa zobiem dabūt.
+1
Loģiskais diskusijas turpinājums būtu topiki : "Bandas bez instrumentiem" un "Bandas bez mūziķiem". :-)
0
ir taču dažādu stilu mūzika, ok kaut ko uz folku tendētu var nospēlēt arī akustiski. es gan gribētu dzirdēt kā akustiski izklausās piemēram industriālais metāls. tur ar parastām klavierītēm un akusteni izlīdzēties būtu neiespējami.
+3
Akustiskais dubsteps ftw :D
+1
Death Metal Barber Shop Quartet :)
0
Ja smagās grupas var uztaisīt tādas (tādā līmenī) akustiskās versijas, kādas ir dažiem Blind Guardian gabaliem (piem. "Mordred's Song"), tad lai tik vālē. Bet kaut kā nevienu vairāk pagaidām nezinu. Kāds zina?
Vispār bija doma te uzprasīt par šo lietu: vienu brīdi daudz lasīju par viduslaikiem, bruņiniekiem, svēto grālu u.c. un gribējās arī tādu mūziku, bet pārsvarā iekrita tikai kaut kādi dūdu varianti, kur piecas minūtes tiek dzenāta pusotra melodija.
Bet varbūt kāds zina, ko tādu, kas varbūt nemēģina būt vēsturiski autentisks, bet ir vairāk izstrādāts instrumentālajā ziņā?
Vispār bija doma te uzprasīt par šo lietu: vienu brīdi daudz lasīju par viduslaikiem, bruņiniekiem, svēto grālu u.c. un gribējās arī tādu mūziku, bet pārsvarā iekrita tikai kaut kādi dūdu varianti, kur piecas minūtes tiek dzenāta pusotra melodija.
Bet varbūt kāds zina, ko tādu, kas varbūt nemēģina būt vēsturiski autentisks, bet ir vairāk izstrādāts instrumentālajā ziņā?
+1
0
LOL
0
What is acoustic?
0
^ grandpa's guitars...
+4
''Loģiskais diskusijas turpinājums būtu topiki : "Bandas bez instrumentiem" un "Bandas bez mūziķiem". :-) ''
ķipa, ja kāds nomirst pa ceļam, hahaha, jāvadā līdzi rezerves cilvēki. :D
ķipa, ja kāds nomirst pa ceļam, hahaha, jāvadā līdzi rezerves cilvēki. :D
+2
reku piemēram apm. 5:55 minūtē pazūd elektrība, i nekas, turpina močīt:
www.youtube.com/watch?v=N8pheJolkQw...
www.youtube.com/watch?v=N8pheJolkQw...
+1
Bandas bez mūziķiem — ļoti reāla lieta pašlaik. Piemēram, komponiste Emily Howell patiesībā ir robots (robote?), kas pastāv kā kompozīciju rakstošs softs uz veca Apple Lisa kompja.
www.youtube.com/watch?v=QEjdiE0AoCU...
www.youtube.com/watch?v=QEjdiE0AoCU...
0
vēlviens ''rock out with your cock out" piekritējs :D
šiem jau skaņas ziņā nekas neizmainās ;)
šiem jau skaņas ziņā nekas neizmainās ;)
0
Nu šai sakarā šāds gadījums kak raz atgadījās pāris gadu atpakaļ Ogres estrādē, kad uzstājās Uriah Heep, ja nemaldos, tad tieši uz July Morning vai Lady in black pazuda pus rajonam strāva, a šamie uz akustisko versiju pārgāja biški paimprovizēja, tikai beigās šamie izbesījās, jo laikam kādu pusstundu nebija strāvas, kā rezultātā Lady in black Latvisko versiju šamie nespēlēja, jo nespēja piebļaut to estrādi :) Plus vēl krievi kaut ko tur sāka čakarēties, ķip lasaties prom vai ko tādu, jo vakara nagla kad tik nebija Nazareths
-4
Jautājumu varētu pavērst arī otrādi: cik daudzi no tiem, kuri spējīgi stundām ilgi zēvelēt "Liepas satumst", "Ковыляй потихонечку" u.c. akustisko folku viegli iereibušai publikai par milzu prieku, ir pietiekoši profesionāli, lai atdarinātu vismaz pa kādam Black Sabbath soliņam?
Par Frailty stadijas attīstību saniegušu doom metal, kurā klājas slānis uz slāņa kā instrumentālo gājienu, tā skaņas efektu ziņā, es še i nepīkstu...
Nē, nu var jau vajadzības gadījumā arī dadža lapu izmantot, ne iesmaržinātu tualetes papīru par 2 eur rullī... Bet nu sarīkot dvižuhu "a davai tagad visi ar pirkstu"...
Par Frailty stadijas attīstību saniegušu doom metal, kurā klājas slānis uz slāņa kā instrumentālo gājienu, tā skaņas efektu ziņā, es še i nepīkstu...
Nē, nu var jau vajadzības gadījumā arī dadža lapu izmantot, ne iesmaržinātu tualetes papīru par 2 eur rullī... Bet nu sarīkot dvižuhu "a davai tagad visi ar pirkstu"...
+1
Pats saprati ko uzrakstiji?
0
viņš meklē domubiedrus, nevis spēju saprast paša rakstīto materiālu...
-1
Nē, starp tādiem kā tu es domubiedrus točno nemeklēju. Ja tāds iespaids varētu būt radies, tad laiks atstāt šo forumu.
Bet, ja ir vēlme ko tikpat augstprātīgi pavāvuļot aci pret aci, es par to gaužām priecātos!
Atraksti man, tirliņ.
Bet, ja ir vēlme ko tikpat augstprātīgi pavāvuļot aci pret aci, es par to gaužām priecātos!
Atraksti man, tirliņ.
-1
Neliels offtopic, kā pēdējā mana vizīte šai portālā.
Malējam: es jau zināju, ka nav vērts maksāt par tavas grupeles disku. Tās dalībnieki ierakstā nostājas klausītāja priekšā tieši tādi paši, kā virtuālajā vidē - pār varītēm cenšoties izspiest no sevis ko iespaidīgu.
Nē, nu nav jau arī tā, ka nemaz tas nesanāktu. Tomēr dabiskuma un nepiespiestības tanī visā ir pamaz, lai klausītājs gūtu baudījumu no komunikācijas ar šādiem māksleniekiem.
Tā ka, paldies par vēstulīti. Pie reizes aiznesīšu tev atpakaļ arī to cēdē :)
Malējam: es jau zināju, ka nav vērts maksāt par tavas grupeles disku. Tās dalībnieki ierakstā nostājas klausītāja priekšā tieši tādi paši, kā virtuālajā vidē - pār varītēm cenšoties izspiest no sevis ko iespaidīgu.
Nē, nu nav jau arī tā, ka nemaz tas nesanāktu. Tomēr dabiskuma un nepiespiestības tanī visā ir pamaz, lai klausītājs gūtu baudījumu no komunikācijas ar šādiem māksleniekiem.
Tā ka, paldies par vēstulīti. Pie reizes aiznesīšu tev atpakaļ arī to cēdē :)
0
tāds emocionāls...
+3
lol, izskatās ka Oi kāds uz MEGApohām atnesis aliņa vietā cepumus, svētdienas rītā tāda vārsmošana citādāk nav izskaidrojama :D
0
pa skarbo noklāja Malēja teikumu ... būtu Oi meitene, varētu nospriest, ka grūtās dienas iestājušās ...
0
nabadziņš >:)
+2
Interesanti bija noklausīties/noskatīties Testament izpildīto dziesmu akustiskā vesrijā...
www.youtube.com/watch?v=v3tsliohef4...
www.youtube.com/watch?v=v3tsliohef4...
0
šiem ''Live at Filmore'' diskā kā bonusi bija kādas 4 ļoti labas (pus)akustiskās versijas
+2
No apraksta par Van Canto krievu Wikipēdijas lapās:
Стефан Шмидт — низкий раккатакка вокал, вахвах-«соло-гитара» вокал (с 2006)
Росс Томпсон — высокий раккатакка вокал, «ритм-гитара» вокал (с 2006)
Инго Штерзингер — низкий дандан вокал, «бас-гитара» вокал (с 2006)
Стефан Шмидт — низкий раккатакка вокал, вахвах-«соло-гитара» вокал (с 2006)
Росс Томпсон — высокий раккатакка вокал, «ритм-гитара» вокал (с 2006)
Инго Штерзингер — низкий дандан вокал, «бас-гитара» вокал (с 2006)
0
šiem jauns albums, ja nu kas
tagad tieši pārklausu Testament discogrāfija - spārda tie akustiskie kluči:
www.youtube.com/watch?v=wLhzGXLRvuM...
tagad tieši pārklausu Testament discogrāfija - spārda tie akustiskie kluči:
www.youtube.com/watch?v=wLhzGXLRvuM...
0
Tikai vienīgi vokālie celiņi no visādiem pazīstamiem ierakstiem — sākot ar Faith No More un beidzot ar Slipknot: www.metalsucks.net/2014/08/06/listenin...
Pievienot komentāru
Komentārus rakstīt var tikai reģistrēti lietotāji tapēc ielogojies vai
reģistrējies!